janelly-2022.reismee.nl

Weer in Salviac

Afgelopen dinsdag hebben we besloten onze fietstocht te beëindigen. We zijn nog van Beaune naar Clugny gefietst maar uiteindelijk werd het toch te zwaar op een fiets te rijden die niet in orde is. De tocht op zich is heel mooi om te doen en zeker aan te raden. Het begin Limburg- Duitsland-België-Luxemburg in behoorlijk klimwerk ( ook zat in het begin het weer ons niet mee) maar het fietsen in Frankrijk was heerlijk. Jammer dat we Malheur hadden met de derailleur. Het onderdeel wat tussen het fietsframe en de derailleur zit was niet te krijgen in Frankrijk, opsturen met Pasen er tussen ging te lang duren.
Toch hebben we gedanst op de Pont D’Avignon, er was alleen nog de discussie of het nu sur Le pont of sous Le pont was. Natuurlijk nog Le Palais du Pape bezocht, Avignon is een hele fijne stad, ik denk dat het in de zomer wel heel erg druk is.
Het reizen met fietsen en bagage is in Frankrijk geen sinecure,smalle deuren hoge instap en dan moeten de fietsen met een haak aan het voorwiel opgehangen worden. Wanneer er al liften zijn om van perron naar perron te komen zijn ze vaak te klein en moet je de fiets op het achterwiel omhoog zetten.

Afgelopen nacht nog een keer in de nog altijd super moderne “jeugd” herberg in Cahors geslapen, niet veel jeugd gezien waren allemaal mensen van onze leeftijd, dus ouderen!

Ondanks dat we eerder hebben moeten stoppen hebben we toch genoten, dank voor jullie aandacht en voor nu een hartelijke groet vanuit La Licorne Salviac.

Jan en Elly.

Sonja

Hallo samen, fijn weer wat te horen! Ik had al gezegd tegen Paul.." het gaat vast niet goed met die fiets, ik zie geen nieuw verhaal"
Affijn, toch weer lekker aangekomen op jullie mooi stekkie in Salviac. Lekker ontstressen!
Fijn verblijf en lieve groet,
Sonja

Rita

ik snapte maar niet dat er geen verslag kwam van jullie, ik dacht al, er is iets niet in orde. Het is jammer, maar gelukkig was het "maar" technische malheur.
veel plezier in Salvias.

Joop

Hoi Jan en Elly,
Met goede moed en verwachting aan jullie mooie fietstocht begonnen, jammer dat de malheur jullie dermate parten speelt dat het niet tot een gepland eind is gekomen.
Hopelijk zal "la Licorne jullie weer omarmen ,ik zou zeggen neem een lekker wijntje en geniet
van het leven in " la douche France".
Groetjes en veel plezier daar,
Groetjes
Joop en Tineke.

Hannie

Geniet nog lekker na van al het moois wat jullie gezien hebben.

Renée

Hallo Jan en Elly,

Het was leuk om met jullie mee te reizen, we hebben genoten van de leuke verslagjes en mooie foto’s. Jammer dat jullie de tocht voortijdig moesten afbreken, maar heel begrijpelijk dat met een kapotte fiets de lol er snel af is. Geniet van het goede leven in Salviac!
Liefs, Paul en Renée

Lisette

Verstandig dat jullie deze keuze hebben gemaakt.Nu genieten van t moois in Salviac. Ik heb genoten en dank voor t meereizen.

Chris en Ludwien

We misten berichten na 18 april en vermoedden al dat er iets mis was met de fiets. Zonder derailleur is
een fiets een malheur. Goed dat jullie die keuze gemaakt hebben. Jullie prestatie blijft hoe dan ook bijzonder. Chapeau. Geniet in Salviac.

Chris en Ludwien

Het is "sur le Pont" Als fransen dansen dan dansen niet onder.

Fini

Blij een berichtje van jullie te hebben ontvangen. Je wordt toch een beetje ongerust als het een paar dagen stil blijft. Ik ging al twijfelen aan mijn mail.
Ondanks dat jullie reis vroegtijdig gestopt is hebben jullie er toch weer een mooi fietsavontuur bijgevoegd en een onvergetelijke herinnering aan het dansen sur le pont D’Avignon. !!
Nu weer gezellig op jullie eigen stek. Geniet van het mooie voorjaar en jullie verblijf daar. Lieve groeten Cor en Fini

Anita

Ik zat te wachten op een bericht van jullie. Jammer dat je de fietstocht moest afbreken maar als de fiets niet goed is fiets je niet lekker. Bedankt voor alle verhalen en foto’s, het was weer leuk jullie te volgen.
Hopelijk komt er nog een volgende fietstocht. Voor nu veel plezier in Salviac en groetjes
Anita

Chris

No guts, no glory. Jullie hebben gebikkeld, respect! Maar tegen overmacht kan je niet op fietsen. Have fun in La Licorne, alle goeds & liefs!

Joyce Kreijne

Jeetje, wat eerder dan gepland maar fijn om te lezen dat jullie weer veilig thuis zijn in Frankrijk. Wat een pech met je fiets Elly, dat is naar en waardeloos omdat je er niet meer op kunt vertrouwen! Gelukkig hebben jullie waanzinnig veel gefietst en genoten. Wat moeten jullie beide toch een enorm goede conditie hebben om dit samen te kunnen doen. Echt geweldig hoor.
Geniet van de tuin en van het heerlijke leven samen daar?
Groet van mij en ook van Frank

Hettie

Hallo, Elly en Jan

Zijn jullie nog in Salviac? Hier in Breda is het ook heerlijk weer hoor!
Mochten jullie weer deze kant opkomen, dan spreken we weer graag iets af.
Groetjes, Hettie en Frans

Elly en Jan Deelen-Acke en van Kampen

Goedemorgen Hetty en Frans.
We zijn al een tijd in Breda, zondag 24 april waren we al hier, helaas. Want het gaat niet goed met Elly. Halverwege onze fietstocht na het breken van de derailleur van Elly haar fiets ging het minder met haar en beslisten we de tocht af te breken en verder gegaan met de trein.Elly was moe en werd ook erg warrig. In het Amphia werd geconstateerd dat ze een tumor rechts in haar hoofd heeft het vocht er om heen geeft druk op de hersens enz. Enz. Gelukkig zijn er in haar lichaam geen uitzaaiingen.dinsdag waren we in Tilburg in het ziekenhuis voor diverse onderzoekingen ging gelukkig goed, vanmiddag weer terug om de verdere plannen te vernemen. We proberen positief te blijven en leven van dag naar dag.

Hopelijk gaat het met jullie goed ,lieve groet en tot later, Jan.