janelly-2022.reismee.nl

Wakker geworden in Dijon, maar nog niet aan vertrek toe.

Zoals jullie gisteren al hadden kunnen lezen, heb ik een ernstig probleem met mijn fiets, de derailleur is kapot. Min of meer van mijn fiets geknald en mijn ketting hangt er nu een beetje zielig bij, bijna tot op de grond. Goed in de olie, dat wel, maar daardoor wordt je al vuil als je er naar kijkt.

Gelukkig hebben we vannacht supergoed geslapen in Hotel Kyriad in Dijon, of eigenlijk Quetigny, een voorstad ten zuid-westen van Dijon. Vanmorgen vroeg, maar redelijk uitgerust wakker geworden. Heerlijk ontbeten, eindelijk weer eens muesli met fruit, yoghurt…. Alles erop en eraan. Jan is nu met zijn fiets (de goeie) naar een van de fietsenmakers, die we inmiddels getraceerd hebben. Ben benieuwd of dat iets oplost, zou fijn zijn. We hebben hier de komende nacht nog gereserveerd, dat geeft lucht, zodra hij terug is, kan ik ook even naar buiten. Ik heb nu al water opgezet voor de koffie. Nog even opzoeken wat mijn puccode ook weer was voor mijn telefoon. Ik weet hem inmiddels, maar nu vragen ze hem even niet meer. jan is ook aan het worstelen met zijn telefoon, maar dan weer iets anders…….. hij schijnt alarmberichten te sturen naar zijn kinderen, terwijl er geen reden tot alarm is. Hij is al een half uur bezig om dit ongedaan te maken, maar het is nog niet opgelost. Gelukkig drinken we onder tussen een kopje koffie, praten bij en is de kamer nu en in ieder geval tot morgenvroeg Van ons! Als de koffie op is maken we nog een ritje naar de stad, Jan fietst en ik wandel of step, in dit geval wel te doen, omdat we nu weten waar naar toe en…….. de bagage hoeft nu niet mee. Dat scheelt toch gauw zo’n 20 kilo per fiets. Altijd meegenomen.

Jan zijn telefoon geeft nu wel antwoorden, maar niet de goede: no ………. Found. Maar iedere keer komen we wel weer een stapje in de goede richting, denken we, hopen we. We vertrekken nu even naar de fietsenmaker, doen een paar boodschappen en…….. tot later.

We (Jan) hebben de fietsenmaker, waar ik gisteren, tegen de zin van Jan, op uit ben gegaan, tot ik hem had gevonden. Even gebeld. Hij wist waarover het ging. Jan heeft gevraagd of het mogelijk was om de ketting in te korten en hem op 1 vaste versnelling te zetten. Dat kon, dus wij meteen na de koffie, richting “ myCycle, 12 Rue des Chalands, 21800 Quetigny. Mycycle-Dijon.com. Ik natuurlijk weer even steppen, lopen met de fiets aan de hand. We waren er gelukkig heel snel en toen we er waren heeft Jan even met de fietsenmaker overlegd over het idee wat hij had. De fietsenmaker was meteen enthousiast, net als ik en hing de fiets meteen in een ophangsysteem en begon vervolgens te kijken waar hij het beste een knip zou kunnen maken of misschien toch een nieuwe ketting met de juiste lengte plaatsen. Het is de eerste optie geworden , maar daarna zei hij dat de eerstvolgende keer, stel dat het nog een keer zou gebeuren, er geen knip meer mogelijk zou zijn. Dan wordt het zowiezo, een nieuwe ketting. Ik kon niet wachten om het even uit te proberen en eerlijk is eerlijk het ging meteen goed, een beetje het goede oude getrouwde gevoel. Ik vond het niet lastig dat ik niet kon schakelen waarschijnlijk omdat ik, 10 jaar geleden, nog nooit Op een fiets met versnelling had gereden. Toen Jan en ik onze eerste gezamenlijke fietstocht naar Salviac reden, moest ik dat nog leren. Dat is best goed gelukt, niet in zijn minst, dankzij de enorme kilometers die we daarna hebben gereden.



Reacties

Reacties

Etty

Wat een pech, duimen, dat het snel goed komt!
Fijne Paasdagen en groet.

Cor

Dat probleempje was gelukkig dus snel op te lossen.
Succes verder zonder pech.
Ook prettige Paasdagen.

Sonja

Gelukkig, fietsprobleem geen probleem meer.
Kunnen jullie weer verder...Fijn paasweekend!

Chris en Ludwien

Opgelost! Prettige Pasen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!